Kayıtlar

İlk kitabım çıktı: Bilmişim Teknolojileri

Resim
Bir kitap yazdım ama kitabımla ilgili bir şeyler yazamıyorum. İki saattir bilgisayarın başında oturuyor ve ne yazacağımı düşünüyorum. Ne kadar ilginçmiş! Yaklaşık olarak iki yıldır bitirmeye çalışıyordum. En sonunda bitti, baskıya girdi ve satışa çıktı. Hedeflerimden birisine ulaştığım için çok mutluyum. Bu kadar? Bilmişim Teknolojileri / Onur ALMIŞLAR İkinci Adam Yayınları, İstanbul, 2011, 14 x 20 cm, 306 sayfa, Türkçe, Karton Kapak

-Basında biz- tamam ama ya Google'da?

Hemen hemen her markanın bir internet sitesi var. Bu internet siteleri markalarla sınırlı değil elbette, kişilerin ve kurumların da internet siteleri var. Tüm internet sitelerinde standart sayfalar vardır; ana sayfa-hakkımızda-misyon vizyon-iletişim "basında biz"... Bunlardan konumuzla ilgili olanı "Basında biz" sayfaları. Bir markanın veya kurumun internet sitesindeki sayfalardan belki de en etkilisi ya da etkili olduğu düşünülendir "Basında biz". Bir kere medyada; gazetelerde ve televizyonlarda haberi çıkmış olmak ilgili markanın tüketici gözünde büyük görünmesine neden olur. Çünkü sıradan vatandaş bir markanın medyada haberinin çıkmasına büyük bir şey diye bakar ki "Basında biz" sayfalarında hep iyi haberler vardır. İlgili markanın medyada ne kadar haberi varsa o marka o kadar iyidir(mi?). Rakiplerinden daha çok basında yer almışsa değmeyin o markanın keyfine. Ama "Basında biz" sayfalarıyla ilgili bir gerçek var: Basında biz sayfalar

Tüketim çılgınlığı!

Masai Mara'daki hayvanatın gerçekleştirdiği "Büyük Göç", Mesai Para'daki insanatın gerçekleştirdiği tüketim çılgınlığına benziyor. Kesinlikle aynı değiller, sadece benziyorlar. Hayvanlar doğası gereği yani içgüdüsel olarak tüketime yönelirken insanlar medya tarafından büyütülen, genlerinde bulunan ve doymak bilmeyen iştahlarıyla tüketiyorlar. Hayvanat için sadece "Hayatta kalmak için ye!" ilkesi geçerliyken insanat için "Hava atmak için ye!", "Büyük indirimden yararlan!", "Evde var ama çok ucuz al!", "Komşunu geç!", "O'nda var da sen de neden yok?", "Daha fazlasını iste!", "Düşünme sadece al!", "Orman dediğin nedir ki!", "Çanak çömlek patlasın aga!", "Nabıcan bacaya filtreyi falan" ve benzeri ilkeler geçerlidir...

Tuvalet taşındaki dışkı

Genel olarak umuma açık tuvaletlerde görülen bir olaydır. Çünkü umuma açık tuvaletlere müdahale etmek kolaydır. Herkesin kolayca girip çıktığı bu tuvaletler, bazı insanların başına istenmeyen olayların gelmesine neden olabilir. Tuvaletteki dışkı hayatınızı dışkı gibi yapabilir? Şehirlerarası otobüs yolculuğu yapan birisi vardır.  Yolculuk yaptığı otobüs 15 dakika ihtiyaç molası verir. Otobüsün mola vermesiyle, otobüsteki masum vatandaş ihtiyaçlarını gidermek için dinlenme tesisinin tuvaletine doğru gider.

İlkelliğe de yatırım yapmalı

Yeni bir yıl, yeni umutlar, yeni heyecanlar, yeni hayaller, sağlık, mutluluk, başarı vs. Bunlar iyi niyetli dilekler ama biz ne dilersek dileyelim her şey olması gerektiği gibi olacak. Tabi bazı şeyleri de ancak kendimiz yapabileceğiz. Mesela sigara içenler sağlıklı bir yıl istiyorlarsa önce sigarayı bırakacaklar. Sadece dilek dilemekle olmaz değil mi? Başarı isteyenler çok çalışacaklar, kendilerini geliştirecekler, azimli olacaklar. Evde oturup " Hadi başarı gel"  diyerek başarı gelmeyecek. Yani demek istiyorum ki, biraz gayret göstereceğiz. Ama İlla da başarılı olacağız diye bir kural yok! Çünkü tüm insanların mutlu veya başarılı olması mümkün değil, dünyanın düzenine aykırı. Hep gündüz olmasını, havanın hep sıcak olmasını istemek gibi bir şey bu! Mümkün mü? Elbette hayır! Güzel düşünmek, güzel ve iyi şeyler istemek hakkımız ama kendimizi hayatın gerçeklerinden koparmayalım. Masal dünyasında yaşamıyoruz ki masallardaki hayatlar bile sandığımız kadar muhteşem değildir! Masal