Teknoloji Kimin Umurunda


Çürük bir tasarımcı olarak, bu kitabı daha önce okuyabilseydim; hem kendime hem de çevreme büyük bir iyilik yapmış olacaktım. Mehmet Doğan'ın blogu olan www.altiustutasarim.com'u ilk takip etmeye başladığımda, özellikle iki yazısı beni çok etkilemişti; Çürük Müşteri ve Çürük Tasarımcı. Fakat ben bu yazılardan "Çürük Tasarımcı" olanını uzun bir süre kabul etmek istemedim.Teknoloji ve internet bize şah damarımızdan daha yakın olduğu şu son yıllarda, her şeyi daha hızlı ve daha kolay öğrenmeye başladık. Özellikle internetin getirdiği yeni meslek dalları, bizleri kısa yoldan köşeyi dönmek için ateşledi. Çünkü teknoloji ve internet hobiyle paralel giden bir alandı. Ve ne kadar çok ilgilenirseniz o kadar çok öğreniyordunuz. Elbette internet ve teknolojiyle ilgili meslekler için biraz kabiliyetinizin de olması lazım. Fakat yine de, teknoloji ve internet konusunda ahkam kesmek, "ben bu işi biliyorum" demek çok kolaydı. Ben de internetle tanıştıktan sonra; Photoshop ve Frontpage öğrendim. Domain ve hosting olayını kaptım. Adlım elime fareyi, astım boynuma "Web Tasarımcı" kartını başladım dolar görünümlü müşterileri aramaya. Aslında yeteneğim vardı! Fakat yetenek dediğin cehaletle birleşince hiçbir işe yaramıyormuş.

Tasarım çok kolaydı; sadece html ile tasarım yapmak ve bunu Frontpage ile halletmek gerekiyordu. Sağdan soldan öğrendiğim kelimeleri, mükemmel tasarlanmış sitelerin tasarımlarını klonlayarak müşterilere sunmam kafiydi. Sonra gelsin paralar. Önemli olan göze hoş gelen tasarımdı(!). İçerik hiç önemli değildi. Zaten sitenin içeriğini ben belirliyordum. Müşteriler "Sen u işi biliyorsun ne lazım" diyor bende " Şirket hakkında bilgi, fotoğraflar, logo ve iletişim bilgileri yeterli" diyordum. Aslında bir koşu bandındaydım ve koştuğumu sanıyordum. Zamanla yaptığım yanlışı anladım ve bu işi bıraktım. Çünkü interneti çöplüğe çevirmek istemiyordum. Çünkü bu işin ustalarına hakaret etmek istemiyordum. Çünkü müşterileri kandırmak istemiyordum.

Mehmet Doğan'ın "Teknoloji kimin umurunda" kitabını, web tasarım işiyle uğraşan kişiler mutlaka okumalı. Özellikle "Ben bu işi yapacağım, çok para var bu işte" diyerek amatörce bu sektöre girmek isteyenler yani benim gibiler. Bu işe adım atmak isteyenler önce bu kitabı okumalı ve sonra karar vermeliler. Bir internet projesi okus pokus kelimesiyle şak diye olmuyor ve olmamalı! İnternet projesinin ete kemiğe bürünmeden önce; iskeletinin oluşması, şekil alması, analiz edilmesi, testler yapılması gerekiyor. Firmalar web sitelerini ne için ihtiyaç duyuyorlar? Hedef kitleleri, rakipleri kimler? Bu web sitesi firmaya ne kazandıracak? Kullanıcı deneyimlerinin tespiti için neler yapılıyor? Kullanıcı deneyimlerinden elde edilen bilgiler depolanıyor mu? Bu veriler analiz edilerek gerekli düzenlemeler yapılıyor mu?  Siz web sitenizde ne veriyorsunuz, kullanıcı ne istiyor? Web siteniz sizin için mi, kullanıcılar için mi yapılıyor? İşte tüm bu soruların cevaplarını bu kitapta bulabilirsiniz.

Mehmet Doğan'ın "Teknoloji Kimin Umurunda" isimli kitabı sadece tasarımla ilgili değil; pazarlama ve iletişimle ilgili de çok güzel örnekler ve deneyimler anlatıyor.

Yorumlar

  1. Çok başarılı bir kitaptır. Kapak tasarımı da ünlü Blogger A. Selim Tuncer tarafından hazırlanmıştır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim, en kısa sürede (klasik laftır) geri dönüş yapacağım :)

Bu yazıları da beğenebilirsiniz

Tom Clancy's The Division 2 alınır mı?

Pera Palas’ta Gece Yarısı, gizemler, efsaneler, gerçekler

Twelve Minutes İnceleme