Dying light 2 güzel ama…


Merhaba değerli dostlar, bu yazımın konusu Polonyalı yapımcı Techland’ın oyun dünyasına kazandırdığı muhteşem oyun Dying Light’ın devam oyunu olan Dying Light 2 Stay Human ve bu güzel ama bazı sorunları olan oyunla ilgili yaşadığım deneyimlerim olacak. Bu yazı Dying Light 2 inceleme yazısından ziyade bir deneyim paylaşma, dertleşme yazısı olacak. Dying Light 2 çıkış tarihi 4 Şubat’tı, yaklaşık 14 gündür oyunu oynuyorum. Dediğim gibi, oyundan keyif aldım ama oyunda ufak tefek problemler var.

Her şeyden önce hem Techland’a hem de CD Projeckt Red’e oyunlarını Türkçe dil desteğiyle çıkardıkları için çok teşekkür ederim.


Atmosfer gayet güzel

Dying Light 2 Stay Human çok heyecanlı bir başlangıç yapıyor. Oyunun atmosferi güzel ama sadece başlangıcı, daha sonra, şehre girince biraz garip hissettiriyor. Eğer yükseklerde gezinirseniz şehrin bir yapısı olduğunu falan görüyoruz ama alçaklar sanki oyun parkı gibi. Zaten oyunun genel çekirdeği parkur üzerine kurulmuş. Aslında demek istediğim şey şu, sürekli kaçmaya çalışmaktan manzaralara, atmosfere pek dikkat edemedim.

Atmosfer dediğim de şehrin, doğanın, gökyüzünün genel yapısı, yoksa zombili, distopyalı atmosfer gayet güzel. Oyuncuyu korkutacak, heyecanlandıracak, gerginliğin içine hapsedecek, gece dışarı çıkmaya niyetlendiğinde “Yok ya ben en iyisi sabah gideyim!” dedirtecek atmosfer var.   


Sesler korkunun aynasıdır

Oyunda en beğendiğim şey sesler oldu. Yardım çığlıkları, zombi sesleri, homurtular, hırıltılar, kükremeler, havanın kararması nedeniyle; tehlikeli zamanların başladığını bildiren oyunun gerilim sesi, şehirde yaşayan insanların diğer insanları uyarmak için çaldıkları çanlar, alarmalar vs. Sesler harika. Sadece sesler bile beni yeterince gerdi.  

İlk oyundan tanıdık bir yüz görmek harikaydı. Bir zombi kovalamacası ardından soluğu eski bir dostun yanında almak beni biraz rahatlattı. İlk oyunla bağlantıyı koparmak istememişler sanırım ve iki oyun arasındaki bağlantıyı Spike ile yapmışlar. Belki de serinin iki oyununda da olan tek bir karakter var o da Spike. Fakat her iki oyunun ana karakteri farklı olsa da ana karakter sesleri aynı gibi geldi bana. Oyun sonrası merak edip iki karakteri de dinledim evet farklılar ama oldukça benzer sesleri var. Ana karakter için farklı bir seslendirme sanatçısı kullanılabilirdi. Spike ile karşılaşmak psikolojimi etkilemiş ve sesleri çok benzetmiş te olabilirim.


Pembe dizi gibi entrikalı

Oyunun hikâyesi fena değil. Binaların tepelerinde ve sokaklarda boşa koşmadığımızı bir amaç uğruna bunları yaptığımızı hissediyoruz. Karakterlerin çok olması da güzel ve bu karakterler öyle boş değil. Hikâyedeki karakterlerin hepsinin bir ağırlığı olduğu hissini verdi oyun bana. Hikâyede bolca sürpriz var.


İlk oyun daha zordu

Dying Light serisinin ilk oyuno daha korkutucu ve zordu, ben ilk oyunda daha çok zorlandığımı hatırlıyorum. İkinci oyun “Tamam zombiler de var ama sen parkur yap” der gibiydi. Dying Light 2 de zor ama bana ilk oyun daha zor geldi ve sanki ilk oyun daha korkutucuydu. Eski oyunda aletleri parçalayıp diğer aletlerimizi onarabiliyorduk bu kez eldekini at/sat yenisini satın al/bul var.


Bandaj sarmaya izin yok

En sıkıntı çektiğim anlardan birisi sağlığımı tamamlama oldu! Sargı sarma hızı ilk oyuna göre çok daha uzun ve dövüş esnasında bandaj sarmaya başladığınızda NPC’ler bunu engellemek için hemen harekete geçiyorlar. Sağlığınızı tamamlamak için size fırsat vermiyorlar. Mesela hiçbir NPC saldırmıyor, uzaktan hareket yaparak saldırmak veya savunmak için bekliyor ama bandaja geçtiğiniz an hemen ya bıçak ya taş atıyorlar ya da hemen üzerinize saldırmaya başlıyorlar. Sağlık tamamlamak için dövüş alanından uzaklaşmalı veya bir yerlerde saklanmanız gerekiyor.


Gizlilik yasak

Oyunda gizlilikle yapılaması gereken / tercih edilen görevler var ama oyun oyuncuya gizlilik yapması için pek fırsat vermiyor. Mesela çömelme durumundayken eşya seçmeye çalışırsak karakter ayağa kalkıyor ve düşmanlara görünüyor. Bir NPC tam arkasını dönmeden ona yaklaşamıyorsunuz, tam arkasını dönmediyse sizi hemen fark ediyor. Ayrıca bir düşmana arkasından sessizce yaklaşırken kesinlikle ayağa kalkmamanız gerekiyor eğer ayağa kalkarsanız sizi fark ediyor.

Bazen öldüğümüzde oyun bizi zombilerin içinde veya gizlilik görevinde isek ayakta herkesin ortasında canlandırıyor. Çok kötü!


Aksiyon durumunda takılma

Aksiyondayken; dövüş sırasında, kaçarken, yer değiştirirken envanterden bir eşya seçersek, seçimi yaptıktan sonra karakter takılı kalıyor. Hareket etmiyor. Normalde seçimi yaptıktan sonra karakterin koşmaya (ya da her ne yapıyorsa) devam etmesi lazım ama Dying Light 2’de bu olmuyor. Koşarken envanterden silah seçimi yaptığımız zaman kartakter durmuş oluyor ve seçimi yaptıktan sonra koşmaya devam etmiyor.  

Days Gone oynayanlar veya videolarını izleyenler hatırlarlar. Oyunda aksiyon anında silah seçme, sağlık üretme gibi seçimler yapabiliyoruz ve bu anda tüm oyun yavaşlıyor ama akmaya devam ediyor, seçimimizi yaptıktan sonra oyun normal akışına devam ediyor. Dying Light 2 bu sistemi yapmalıydı. Bu oyuna bu tarz bir aksiyon anı seçim menüsü yakışırdı ama yok maalesef!

Daha sıkıntılı bir durum özellikle çatışmalarda karakter olduğu yerde takılı kalıyor. Hiçbir seçim yapmama rağmen, çatışma anında birden takılıp kalıyor. Çok can sıkıcı!


Hanginiz zombi?

Bazı yerlerde zombilerle insanlar ayırt edilemiyor. Zombilerin kıyafetleriyle insanların ki çok benzer. Çok yerde zombi diye masum insanlara da saldırdım. Özellikle koşucu zombilerle kapüşonlu giysisi olanlar normal insanlarla çok karıştırılıyor (benim açımdan)


Nerede eski Q tuşları?

Oyundaki en önemli mekaniklerden birisi olan “Afetzede sezgisi” yani Q tuşu düzgün çalışmıyor. Çoğu zaman uzun süre çalışmamazlık yaptı. Çoğüu zaman Q tuşunun keyfini bekledik. İstediği zaman çalışıyor istediği zaman çalışmıyor.


Yalnız değilsin!

Bu konu benimle ilgili yani oyunun burada bir suçu yok tamamen benim hissettiğim bir şey! Gidilmesi zor veya zombilerle dolu tehlikeli bölgelere gidiyorum, dövüşüyorum, kan ter içinde kalıyorum, tüm zorlukları geçiyorum derken tak! Oyundaki karakterlerden birisi birden o bölgede ortaya çıkıyor. “Hey Aiden naber? Yardım lazım mı?” der gibi dibimde bitiveriyor. Aga az önce neredeydin? Ben başka zombi oyununda mı ısırılıyorum? Back 4 Blood’da mı yediler beni? Bana komik geldi bu durum belirtmek istedim.  Oyun bize yalnız olmadığımızı hissettirmeye çalışıyor sanırım ama hep yalnızız. Oyun sürekli karakterlerle sizi destekliyormuş gibi görünüyor ama hep yalnızız.


Sen aksiyonu boş ver loota bakalım

Oyunda loot yapmak hep vardı ama bu kez loot yapmak oyundaki aksiyonu, hikâyeyi çok bozuyormuş gibi hissettim ben. Bence bu tarz oyunlarda ki eğer Ubisoft değilseniz,  loot + hikâye + aksiyon dengesini iyi tutturmak lazım. Çünkü loot olan yerlere bir daha gelemeyeceğimi düşünerek bol bol loot yapmaya çalışıyorum ve o sırada yardım bekleyen bir karaktere gitmiyorum. Tam aksiyonun ortasında sandık görünüyor, “Maymuncukla açabilirsin” diyor, insanın aklı o sandıkta kalıyor “Ya içinde değerli bir şey varsa?” ve en önemlisi “Bir daha buraya gelemem” düşüncesi ile birlikte oyunun aksiyon ve hikâyesi loot ile dağılıp gidiyor. Zaten çoğu zombi ve düşman üst aramasında boş çıkıyor. Sağlık, gece bağışıklığı ve diğer malzemeler için mecburen malzeme toplama ihtiyacı hissediyoruz. Malzeme konusunda oyun çok cimri!


Hacıyatmaz düşmanlar

Oyunda güzel bir yetenek ağacı var. Bazı ilginç yetenekler var. Mesela, düşmanı omuzlarından tutup sırtüstü yere çarpma. Fakat bu yetenek pek etkili değil. Birincisi, sanki hiç faydası olmuyormuş gibi hissettiriyor, ikincisi ise yere sırtüstü yapışan insan/zombi anında ayağa kalkıyor. Ya sırtüstü yere yapıştın sen, anında nasıl yağa kalkıyorsun?


Dokunulamayanlar

Sokaklarda aksiyon ve katliam varken hemen yanda cenaze töreni yapan birileri var. Kimse onlara dokunmuyor. Zombilerle kapışın mesela sonra hemen cenazeye katılın kimse size bir şey yapmıyor!


Susmayanlar

Dying Light 2 ve benzeri oyunlarda yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum. Çatışma, aksiyon, kovalamaca esnasında araya giren konuşmalar. Aksiyon anında altyazıyı okuma şansı olmuyor ve hikayeyle ilgili bölümü kaçırmış oluyorum. Bence buna bir çözüm bulunması lazım. Tam aksiyonun ortasında karakterlerden birisi telsizle bir şeyler diyor, belki de çok önemli ama oyuncu olarak bu konuşmayı dinlemem/okumam ve anlamam mümkün olmuyor. YA aksiyonu bırakmalıyım ya da gelen mesajı okumayı. Mesajı okumayı bırakıyorum ve hikâyenin o kısmı kaybolup gidiyor.


Toparlarsam

Evet, oyunda karşıma çıkan ve bazıları gerçekten canımı çok sıkan durumları sizlerle paylaştım ama oyunun tamamını ele alıp ve oyunu bitirdiğimi de hesaba katarsak, oyunun kesinlikle güzel, çok keyifli ve çok eğlenceli olduğunu belirtmeliyim. Bazı sorunlar zaman zaman yayınlanan yamalarla düzeltilecektir ve Techland oyuncular için daha iyi bir oynanış zevki için elinden geleni yapacaktır.

Benim karşılaştığım sorunlar oyunu oynanmaz hale sokan sorunlar değil kesinlikle. Sadece zaman zaman beni oyundan düşüren, oyun zevkimi baltalayan küçük sorunlar. Ama bunlar her oyuncu için geçerli olabilecek sorunlar değil. Yaşadığım ve düzeltileceğini düşündüğüm sorunları bir kenara bırakırsak Dying Light 2 harika bir oyun olarak karşımızda duruyor.


Dying Light 2 alınır m?

Bence bu soru oyunun şu anki fiyatı nedeniyle sorulan bir soru. İlk oyunu oynayan herkes Dying Light 2’yi de mutlaka almalı ki alacaktır da zaten. Ama yine de, yaşadığım sıkıntılara rağmen benim fikrimi merak ediyorsanız ve bana “Dying Light 2 alınır mı?” Diye soruyorsanız cevabım kesinlikle “EVET” olacaktır. Oyunun 5 yıl boyunca sürekli DLC paketleriyle güncelleneceğini de göz önünde bulundurursak, oyun harika zamanlar yaşayacağınız, kafa dağıtacağınız (her anlamda), aksiyona doyacağınız harika bir oyun olarak sizi bekliyor.   

Dying Light 2 sistem gereksinimleri

Bu arada ben Dying Light 2’yi Steam üzerinden satın almıştım. Dying Light 2 sistem gereksinimleri şöyle


Dying Light 2 fiyat

Şu an için Dying Light 2 Stay Human Steam fiyatı 349 ₺ diğer bir platform olan Epic Games Store fiyatı da 349 ₺ ama eğer 130 ₺ kuponunuz varsa (Kuponu nasıl alırım?) oyun size 219 ₺ ye gelir. Umarım herkesin bu güzel oyunu oynama fırsatı olur.

Yorumlar

Bu yazıları da beğenebilirsiniz

Tom Clancy's The Division 2 alınır mı?

Pera Palas’ta Gece Yarısı, gizemler, efsaneler, gerçekler

Twelve Minutes İnceleme