Rainbow Six Siege 7. Yılda bizi neler bekliyor?
Tüm Rainbow Six Siege tutkunları gibi ben de 6 yılın son sezonunun bitmesiyle birlikte yeni gelecek olan 7. yılı büyük bir heyecanla bekliyordum. 7. Sezonla ilgili bilgiler Six Invitational 2022 maçları yayınında bizlere sunuldu. Yine her yeni sezon öncesi olduğu gibi oyuna gelecek yeni operatörü görmek, değişiklikleri, ayarlamaları ve diğer yenilikleri öğrenmek beni oldukça heyecanlandırdı. Bakalım 7. Yıl için neler planlanmış, ne değişiklikler var? Hep birlikte kısa kısa göz atalım
7. Yıl çok önemli
Panel tanıtımında duyduğum ilk cümle şu oldu “7. Yıl bizim
için çok önemli. Bu yıl, oyunda daha önce hiç görmediğimiz birçok değişiklik
geliyor.” Kendine güvenen bir giriş! Bu cümleler heyecanımı daha da arttırmıştı
ki, ardından şu cümleyi duydum “Yeniden düzenlemeler yapmak ve sezonlara
yaklaşımımızı tekrar düşünmek için kendimize meydan okuyoruz” of of of! Yoksa
gerçekten güzel bir şeyler olacak mı? Topluluğun yıllardır dert yandığı
sorunlar ve eksiklikler giderilecek mi? Umutluyum…
Yol haritası
Rainbow Six Siege 7. Yıl yol haritası oldukça uzun. Yeni
yılda yeni operatörler, yeni haritalar (üç yılın sonunda) gelecek. Ayrıca toksiklikle
ve hilecilerle mücadele için yeni çalışmalar var. Dengelemeler, oyuncuların
korunmasına yönelik çalışmalar, yeni rank sistemi, yeni oynama listesi, itibar
puanı… Tabii ki bizim göremeyeceğimiz arka planda olacak teknolojik bazı değişiklikler
de 7. Yıl yol haritasının önemli parçalarından.
Yeni yılda da her yıl odluğu gibi 4 sezon ve her sezon için
yeni operatör olacak. 7 yıl birinci sezonda Japonya’dan bir operatör geliyor
(AZAMI). 2. Sezonda Belçika’dan, 3. Sezon Singapur, 4. Sezon ise Colombiya’dan
yeni operatör gelecek. (Bekleyenler için: Evet Türk operatör yok)
Panelde anlatıldığına göre, 1.Sezonda İrlanda’da bir golf
kulübü haritası, 2. Sezonda Yunanistan’da olan ve içeriği ölüm maçı olacak bir
harita ve 3. Sezonda da Singapur’da bir harita olacak.
7. yılda iki seçenekli yıllık biletler (YearPass)) olacak; 7.
Yıl bileti ve 7. Yıl seçkin bileti. Oyuncular yıllık biletleri aldıklarında o
yılın tüm sezonlarında (4 Sezon) gelecek olan operatörlere erişim hakkı
kazanacaklar. Bu iki biletin içinde fazladan operatör kıyafetleri ve silah skin
hediyeleri var. Yani aslında tek tek her sezon savaş bileti (BattlePass) almak yerine
yıllık bir savaş bileti alıyorsunuz diye düşünebiliriz.
Oyuncu koruması
Ubisoft oyuncularını korumanın kendileri için önemli bir
konu olduğunu söylüyor (teşekkürler) ve bunun için farklı çalışmalar yapmış.
1.Sezonda maçlardan sürekli çıkıp takımı yalnız bırakan
oyuncuları takip edebilmek için bazı iyileştirmeler getirecekler. Bu, sık
yaşanan sorunlardan bir tanesi! Çoğu oyuncu rank düşmek için veya takımı beğenmediği
için oyundan çıkıp takımı yalnız ve güçsüz bırakıyordu. Bu durum maça devam
eden oyuncular için olumsuz bir etki oluşturuyordu. Bu kötü olayı çözmeye
yönelik yeni girişimler göreceğiz.
2.Sezonda dost ateşini kötüye kullananlarla ilgili çalışmalar yapılacak. Maç içerisinde durduk yere sizi vuran, bundan keyif alan toksik oyunculara karşı güzel yaptırımlar gelecek. Mesela dost ateşini kötüye kullanan (yani bilerek takım arkadaşını vuran) oyuncular maç içerisinde ceza aldığında bunu tekrar edemiyordu. Bu işlem artık sadece maç içerisinde değil, daha uzun süre de devam edecek. Yani kötü kullanım yapan oyuncu (örnek olarak) bir hafta boyunca girdiği tüm maçlarda dost ateşi kullanamayacak. Ayrıca bu kişiler sesli ve yazılı sohbeti de kullanamayacaklar.
Artık sadece maç esnasında değil maç sonrasında da hile ve
kötüye kulanım yapan oyuncuları raporlayabileceğiz. Bildiğiniz gibi kendi veya
rakip takımdaki hileci/toksik oyuncuyu sadece maç sonuna kadar
raporlayabiliyorduk. Maç bittikten sonra bu kişileri raporlama şansımız olmuyordu.
Artık maç tekrarlarını izleyerek de raporlama yapabileceğiz. Kimse bir yere
kaçamayacak!
3.Seoznda oyuna itibar skoru adında bir uygulama gelecek. 4.
Sezonla birlikte de ödüller ve yaptırımlardan oluşan bir sistem oluşturulacak.
Tüm amaç topluluğa zarar veren kötü (toksik, hile) oyuncu profilindeki kişileri
oyundan uzak tutmak ve topluluğu korumak. Umarım başarılı bir sistem olur.
Konsol oyuncuları
Konsol oyuncuları için ayrı bir ekip (teknik) olacak (ki
zaten vardır ama ekstra sanırım) Ayrıca klavye mouse göre oyun kumandasıyla
nişan almanın zorlukları nedeniyle oyun içinde kumanda kolları için ekstra ayar
seçenekleri geliyor. Ubisoft konsol oyuncuları için geri tepme yüzdesi standardını
kaldırmak istiyor. Tıpkı pc oyuncularında olduğu gibi kişiselleştirme
seçenekleri gelecek. Ayrıca artık konsol oyuncuları da FOV ayarı
yapabilecekler. Şu an için 60 FOV sınırı bulunan konsollarda FOV ayarı
değiştirebilmek için çalışmalar yapılıyor. Ayrıca maç tekrarı özeliği konsollara
da gelecek.
Alıştırma
Ben oyuna geç başladım ama benim bile çok ihtiyaç duyduğum
bir sıkıntı vardı; silahları ve eklentileri deneyebileceğimiz bir poligon
sistemi. Sanırım bu sistem artık geliyor (6 yılın sonunda) Ayrıca yeni
oyuncular için öğrenme bölgeleri de gelecek. (İşte bu dostum!)
Bir güzel uygulama da artık operatörlerin silah ve kıyafet seçimleri
yaptığımız ekranlarda operatörlerle ilgili ipucu videoları olacak. Cihazı nasıl
kullanır, ne iş yapar? Gibi kısa videolar. Şimdiye kadar içerik üreticilerin doldurduğu
bu eksikliği en sonunda Rainbow Six kendi içinde gidermeyi düşünmüş.
Oynama listeleri
7. Yılda 3 temel oynama listesi olacak. Birincisi ölüm maçı,
ikincisi ranked ve üçüncüsü de kalıcı arcade oynama listesi.
Herkes dibi görecek!
Ranked sisteminde de bir değişiklik yapılacak. Ubisoft’un şu
anki dereceli sistemle ilgili sıkıntıları varmış. Artık ilk 10 maç atıp rank
sınıfımız belli olmayacak, bunun yerine herkes cooperdan başlayarak
ilerleyecek. Bu aslında bir bakıma iyi. Ranked maçlara girmeye çekinenler için
güzel bir uygulama. Zaten an dipten başlanacağı için herkes korkmadan rank
maçlarına girebilir.
Yeni rank sistemiyle birlikte yeni ödül sistemi de olacak.
Her bir derece arasında 100 puan ve bir ödül olacak. Bu sistemin 7.Yıl 3.
Sezonda gelmesi planlanıyor. Arcade sisteminde de çeşitli haritalardan oluşan
ve sürekli değişen bir sistem düşünülüyor. Ubisoft Siege’nin “Daha az stresli
ve oyuncuları kucaklayan bir oyun” olmasını istiyor.
Dengeleme
7.Yılda birçok düzenleme gelecek. Daha önceki sezon
tanıtımlarında olan değişikliklere benzer düzenlemeler olacak bunlar.
Mesela Kapkan’ın bir kapıya birden çok tuzak koyması gibi
veya daha önce gösterilen ama ertelenen Valkyrie kamerasının dışarıda 10 sn
kalması tarzında. Mesela Bandit bir rainforce üzerine birden fazla akü koyabilecek.
Goyo kalkanı değişti (Ben Goyo operatörünün çok kullanışsız olduğunu
düşünüyordum ki herkes öyle düşünmüş) artık küçük bir paket şeklinde olacak. Bu
küçük patlayıcı paketi atak takımını yavaşlatmak için kullanabileceğiz. Bu küçük
paketlerin tanker bölümüne ateş edilebilecek ve patladığında etrafa büyük bir
alev yayılması olacak. Bu alev yayılmasının süresi de gayet iyi. Goyo artık
kullanışlı bir operatör olacak. Güzel kullanıldığında atak takımlarının harita
içine girmeleri oldukça yavaşlatılabilecek.
Zero ile ilgili bir değişiklik var. Biliyorsunuz, Zero’nun kameraları rainforce ve soft duvarları delerek içlerine yerleşebiliyor, böylece çift taraflı bir görüş sağlıyordu. Artık Zero kamerası atıldığı an duvarı delmeyecek, bu işlem oyuncunun tercihine bırakılacak. Oyuncu bu işlemi manuel olarak yapabilecek.
Anlayamadığım bir tek şu oldu: Dokkaebi ölmüş rakipleri
arayarak etiketleme yapabilecekmiş. (Anlamadım!)
En büyük düzenleme oyunun ve oyuncuların taktiksel
davranışını değiştirebilecek bir şekilde Thatcher’e geliyor. Rainbow Six Siege maçlarında
en çok engellenen operatörlerden birisi Thatcher, bunun yanında Clash, Caveira,
Jackal ve Montagne var ama Thatcher atak için çok etkili olduğu kadar ve
savunma için de çok tehlikeli bir operatör. Thatcher’in sürekli engellenmesi ve
oyunda yer almaması nedeniyle veya oyuna bir hareket katmak için Thatcher’in
özeliğini kullanabilecek değişiklikler geliyor. Ying operatörü kandelasını EMP
bombası olarak kullanabilecek. Fakat etki alanı Thatcher kadar olmayacak.
Sanırım bazı operatörlere de küçük alan etkili EMP bomba seçme imkânı
tanınacak. Bakalım bu değişiklikler (Eğer olursa oyuna nasıl etki edecek?)
Çapraz oyun ve ilerlemeyle ilgili de bir şeyler paylaşıldı
ama bu bölümü de tam anlayamadım. Sanırım konsol ve pc oyuncuları için birlikte
oynama getirilmek isteniyor!
Nişangâhlar
Holografik, reddot ve refleks gibi 1x nişangâhlar artık tüm
operatörlerde kullanılabilir olacak.
7. Yılın ilk operatörü belli oldu
Yeni yılın ilk sezonunun adı beli oldu: DEMON VEIL. 7.Yılın ilk
operatörü de AZAMİ. Oyuna Japonya’dan katılan AZMI bir savunma operatörü. 3
Armor gücünde ve 2 speed hızında. AZAMI atıldığı yerde dairesel beton bir
bariyer oluşturan bıçaklara sahip, bu bıçaklara Kiba deniyor. Oluşturulan
bariyerler de Kiba bariyerleri. Bu bariyerler kurşun geçirmiyor ama Castle
bariyeri gibi el darbeleriyle, zofia, ash şarjları ve el bombalarıyla kırılabiliyor.
Savunmaya dayalı çeşitli taktiklerin oluşturabileceği güzel
bir operatör. Geçen sezon yine bir savunma operatörü gelmişti ve Thorn geçen
sezon en sevdiğim, en çok tercih ettiğim operatör olmuştu. Savunmayı seviyorum.
Evet, 7. Yıl yol haritasıyla ilgili kısa bilgiler bu şekilde. Buraya kadar paylaşılan bilgilerin çoğu yol haritası kapsamında yapılması planlanan uygulamalar. Bazıları belki olmayacak, bazıları olacak, bazıları söylendiği gibi olmayacak. Amaç hem oyuncular hem de oyun için yapılabileceklerin en iyisini yapmak. Umarım yeni yıl ile birlikte Rainbow Six Siege hak ettiği yere ulaşır, daha çok oyuncu oyunla buluşur ve eski oyuncular da oyuna dönerler.
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorumunuz için teşekkür ederim, en kısa sürede (klasik laftır) geri dönüş yapacağım :)